Ontopic: Ik zou voor een intel processor gaan, op de een of andere manier heb ik dat zelf toch liever, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen..
[offtopic] @ Pctweaker: wat heeft dit te maken met een nieuwe pc? [/offtopic]
[mod]Bedankt voor het aanpassen (Y)[/mod]
23 mei 2009 10:12
mzq9300
[quote=134988]
Ik zou zelf ook voor een intel cpu gaan.
Met de phenom 2 is amd weer helemaal back in de markt.
Kwa prijs/prestatie is amd op het moment veel beter.
In dat systeem dat ik net zelf heb samengesteld kun je wel een q9550 in zetten, maar dit zal je niet merken, omdat de graka tegenwoordig een grote bottleneck is(zelfs al zet je er een gtx295 in).
Als ik de ts'er was dan zou ik wachten op intel's core i5(en op graka's met dx11).
Zeker i.v.m. met Windows 7 enzo.
Een gtx260 zal denk ik gemakkelijk meekomen in dx11, maar na zo'n 2,5 jaar zul je de nieuwste games van dat moment op medium moeten zetten.
[offtopic]Als je huidge laptop traag begint te worden raad ik je een formatje aan, dan kun je weer even voort[/offtopic]
23 mei 2009 10:24
jasonpoll
Ik zal nu een pc via Alternate samenstellen, kijken wat jullie ervan vinden...
EDIT:
hier is ie dan, hopelijk is het goed genoeg voor een paar jaartjes gamen;)
[img]http://img196.imageshack.us/img196/7969/57126553.jpg[/img]
23 mei 2009 14:06
mzq9300
Nog een paar puntjes:
- Een ati 4890 is bijna gelijk aan de gtx275 en die is een stuk goedkoper(die van saphhire(verkeerd gespeld)
- Die voeding is zware overkill, met een 500 watter van bijv. ocz red je het makkelijk.
- Je kan ook de Antec Sonata III(case) nemen hierbij zit al een erg goede voeding
- Als harde schijf zou ik voor deze gaan:
Samsung HD103UJ (Bulk, SpinPoint F1)(ook 1tb, maar is een stuk sneller)
- Dvd drive is goed, maar voor eventuele toekomstige uitbreidingen zou ik voor een s-ata gaan.
- Ik zou niet voor die upgrade-kit gaan, want meestal zit hier niet zo heel super mobo in.
Dit kan je ook nemen:
q8200
4gb kingston 800
Asus P5Q SE/R
Veel succes!
23 mei 2009 14:53
kyentei
[offtopic] 2 p's en 1h, dus sapphire :)[/offtopic]
Dit wordt hem waarschijnlijk, op aanbeveling van Mzq9300
Mocht er toch een kleine verandering in moeten gebeuren, meld het graag!(y)
[offtopic]dankjewel Mzq9300:D[/offtopic]
23 mei 2009 15:33
bramt
ik zou voor een 9xxx serie gaan van de processor;)
23 mei 2009 15:59
mzq9300
Ik zie dat je een dvd speler erin doet.
Waarom geen dvd brander(is 4 euro meer), bijv. de Samsung SH-S223B(je kan ze natuurlijk ook allebij doen).
Als je veel gebruikt maakt van sd/ms enzo. dan zou ik er er een cardreadertje bijdoen(bijv. Scythe Kama Reader 2).
Ik heb echt alle onderdelen gecheckt of ze compatibel zijn met elkaar(en dat is zo).
Als je alles zo samenstelt zoals je net deed dan krijg je allemaal losse onderdelen.
Met de pc builder van alternate(die stimo in het begin aangaf) kun je ook al deze onderdelen samenstellen en dan wordt alles voor je in elkaar gezet.
@Bramt:
Jammergenoeg zijn die een beetje duur...
En in games zal je het verschil niet echt merken, want een q8200 levert meer dan genoeg kracht voor de 4890.
Ik raad de ts'er wel aan om de cpu een beetje te oc'en naar bijv. 2.8Ghz(hiervoor hoeft de ts'er alleen de fsb naar 1600Mhz te zetten).
23 mei 2009 16:30
jasonpoll
Waarschijnlijk zal ik hem nog moeten aanpassen, ben vergeten om er een OS(word Vista Home Premium) in te doen, dus moet ik alsnog wat besparen.
Ik heb het al met Alternate gedaan, alles in elkaar zetten kost 55 euro extra. Verder heb ik nog 1 probleem. De Videokaart (Sapphire 4890) is niet compatibel met me monitor die ik erbij wil gaan halen...
23 mei 2009 16:37
mzq9300
Hoezo niet compatibel?
Waarschijnlijk bedoel je dat je monitor vga is ende graka dvi.
Bij de graka wordt een verloopplug geleverd van vga naar dvi.
Mocht dit niet zo zijn dan heeft alternate weleen losse voor je(kost iets van 1 euro).
Bijna alle nieuwe graka's hebben dvi aansluitingen.
Trouwens, welk beeldscherm ga je kopen?
Je kan bijv. bezuinigen op harde schijf(bijv. Seagate ST3500418AS, Western Digital WD5000AAKS)
En de graka(een goedkope gtx260)is ook nog erg snel
Ga niet meer bezuinigen dan dit, anders kan je beter even doorsparen(zeker niet het mobo).
Het zou handig zijn als je ons laat weten wat je aan gaat passen(miss. kan iets net iets beter).