Ik had op mijn netbook (zie hardwareprofiel) Windows 7 geinstalleerd, en toen kon ik downloaden met een snelheid boven de 1 mb/s. Maar omdat Windows 7 mij niet beviel (niet alle hardware werkte er goed mee) heb ik windows xp hersteld met de recovery-partitie. Maar onder Windows xp kan ik niet sneller downloaden dan 500 kb/s. Het komt er nooit boven. Eerst dacht ik dat de wlan adapter niet sneller is. Maar als het onder Windows 7 sneller kan, waarom dan niet onder xp? Ik heb al gezocht naar de nieuwste drivers, en op google, maar ik kom er niet uit. Heeft iemand misschien een oplossing?
24 juni 2009 22:46
sparky
Ben je wel echt zeker dat het een snelheidsverschil te maken heeft met het besturingssysteem? Zo'n download is meestal ook afhankelijk hoeveel mensen er downloaden op dat moment van de server. Dus dat wil niks zeggen.
Het beste wat je (kon) gedaan hebben was een speedtest uitvoeren via zo'n site (speedtest.net) en daarmee vergelijkingen.
Kan je misschien ook de netwerkkaart zijn naam geven? Zo kunnen we ook gemakkelijker zoeken naar een driver?
24 juni 2009 23:12
blingking
Uhm, poorten open staan?
Enige wat ik op dit moment kan bedenken, want denk dat de drivers niet zo'n boost gaan geven.
25 juni 2009 09:16
jaspervh
[quote=136320] Toen ik win7 had geinstaleerd, wou ik avg free downloaden, en dat ging dus heel snel. Nadat ik mijn netbook had teruggezet naar windows xp, downloadde ik dezelfde avg free weer, en gaat het zo langzaam. En dit heb ik dus met alles wat ik download.
@ Blingking, Poorten openzetten lijkt mij geen oplossing, omdat dat ook niet hoefde op mijn oudere computers toen daar nog xp op stond.
25 juni 2009 10:57
blingking
Naam van je adapter. ff kijken wat een mogelijke probleem is.
Btw, als je achter een router zit zou ik voor de zekerheid toch ff naar je poorten kijken
25 juni 2009 11:36
jaspervh
De naam van de adapter is Atheros AR5007EG. Welke poorten zouden hiervoor open moeten?