hallo,
een half jaar geleden had ik een dualboot(xp&vista)
maar ik vond vista niet zo snel op mijn pc dus ben ik weer met xp. een maand geleden heb ik mijn pc geformateerd met een illegale xp cd, maar nu zie ik dat ik een recovery partion op mijn pc heb zitten. Nu de probleem: hoe boot ik die recovery partion ??
Groeten Mert.
20 augustus 2009 18:42
nickk
Hallo Mcsoldier,
Ik ga er maar even van uit dat je een Acer computer hebt.
[i]
[quote]Druk tijdens de POST op <Alt> + <F10> om het systeem op te starten vanaf de verborgen partitie van
de harde schijf en de hoofdpagina van de verborgen partitie te openen.
Voor meer informatie kan je bijv. dit pdf bestand (Pagina 9) lezen afkomstig van Acer.[/quote][/i]
Heb je een andere pc dan kan je (1) bijv. even kijken in de handleiding die je vaak bij de pc krijgt (hoe dat moet) of (2) de benodigde informatie op Google opzoeken.
20 augustus 2009 18:48
mcsoldier
ik heb een pc van paradigit.
voordat ik een dualboot had kwam er altijd bij het opstarten druk op f11 om recovery te starten maar dat krijg ik niet meer?
20 augustus 2009 18:52
nickk
Hmm,
Ik denk toch dat je tijdens het formateren iets mis is gegaan. Wat je ook kan proberen is:
[quote]OEM installeren met het originele nummer die op de pc staat[/quote]
Je hebt wel de drivers die nodig zijn voor Windows XP?
20 augustus 2009 18:56
pctweaker
Op mijn Acer heb ik dat ook niet zodra ik een CD/DVD erin stop. Maar je krijgt meestal zo'n Acer (HP etc.) logo op computer en dan staat er onderaan: Press F11 (In mijn geval F12) en dan kom je vanzelf bij ee schermpje waar je kan kiezen tussen (Floppy, DVD/CD speler etc.) Daarna zou je, na het kiezen, een melding krijgen: Druk op een toets om de CD vanaf de computer starten. Maar als jij zegt dat je geen melding krijgt van druk op F... dan is er toch iets mis.
20 augustus 2009 18:57
mcsoldier
ik kreeg dat ook maar ik dee het zonder cd het maar nu komt dat druk op f11 gedoe niet meer. hoe krijg ik dat terug. ik heb nu wel xp maar legaal en ik wil de fabrieks instellingen terug
20 augustus 2009 18:59
nickk
[quote=137463]Was dat voor je format of ook al na je format.
20 augustus 2009 19:03
mcsoldier
voor het formateren dus het komt door die dualboot
20 augustus 2009 19:04
nickk
Voor het formateren zeg je?, heb je dan niet je recovery partition verwijderd?
20 augustus 2009 19:07
erwin_w
Doe gewoon wat Wesleysneijder al aangaf.
Plaats de 'originele' Windows XP in de cd-speler en herstart de pc.
Zorg er voor dat je kan booten vanaf CD (kijk hiervoor in de BIOS)
Als dit lukt kan je het geheel gewoon installeren en registreren met het 'originele' serienummer welke op de pc staat.
De installatie-cd van Windows XP moet wel overeenkomen met wat er op de sticker staat op je pc anders lukt het niet.
Op deze manier heb je een schone en snelle Windows.
(Je hebt gewoon het gedeelte beschadigd/verwijderd waarop het deel staat waarmee je zou kunnen booten/recoveren)