dus ik moet de pc formateren met de illegale windows xp cd en dan schrijf ik de licence agter me pc?
wesley ik heb de partition niet verwijdert ik ehb met partion magic gecontroleert en hij staat er nog steeds met de juiste bestanden
20 augustus 2009 19:09
nickk
Ja, je pc is waarschijnlijk al geformateerd maar je kan gewoon met die illegale Windows cd je Windows XP installeren met je licentiecode achter op je pc (of naast). Dan heb je gewoon weer een schone Windows XP op je pc staan (als het tenminste een kopie is van de orginele). Daarna nog je drivertjes installeren en je kan alles weer doen.
[quote]wesley ik heb de partition niet verwijdert ik ehb met partion magic gecontroleert en hij staat er nog steeds met de juiste bestanden[/quote]
Als je zeker weet dat hij er nog opstaat, zal er wat anders aan de hand zijn in je computer.
20 augustus 2009 19:12
mcsoldier
kan ik de licence dan niet veranderen zonder te formateren
20 augustus 2009 19:13
jasonpoll
Ja. Het is alleen niet handig om dit met een illegale te doen(word ook niet aanbevolen hier) omdat er altijd een kans is dat het verkeerd is gegaan. Tegenwoordig vind je voor 100 euro een windows xp met cd en lincentie in de betere computerwinkel. ;)
erwin_w
Als je nu aan de gang gaat met een illegale versie van Windows XP gaan we jou niet verder helpen wat dit is tegen de regels van TweakWindows in.
Zorg nu eerst voor een originele versie van Windows XP (Home of Pro, is afhankelijk van wat er op de sticker staat) dan kunnen we je verder helpen.
Maar het serienummer wat achterop de pc staat, daarmee registreer je de Windows versie.
(PS. hou wel je grammatica even in de gaten a.u.b.)
mcsoldier
het is een tip van wesley het was ook niet mijn plan om met de illegale cd te formateren
20 augustus 2009 19:17
nickk
Een tip van mij?, in je OP staat zelf dat je je pc hebt geformatteerd met een illegale Windows cd, dat heeft niemand je aanbevolen. Wij hebben alleen maar oplossingen gepost hoe je je Windows weer terug kan krijgen.
Als ik het verkeerd lees, ligt het aan je grammatica ..
20 augustus 2009 19:19
erwin_w
Ik denk dat hij bedoelt de tip om je pc opnieuw te installeren, niet om een illegale versie van Windows te gebruiken.
(ik gaf niet voor niets aan wat op de grammatica te letten, foutief gebruik kan vreemde indrukken geven)
20 augustus 2009 19:21
jaspervh
Wat is nou het merk van je pc?
Weet je zeker dat je jouw recovery partitie niet hebt verwijdert? Anders zit er echt niks anders op dan heb gewoon schoon te installeren met de licensie code op je computer.
21 augustus 2009 11:10
nickk
[quote]ik heb een pc van paradigit.[/quote]
Dit schreef mcsoldier op de eerste pagina, het is niet zo duidelijk geworden ;).
En wat staat er op de site van paradigit (page 69):
[quote]De recovery opstarten van de harde schijf
De recovery opstarten gaat het meest eenvoudig vanaf de harde schijf. Tijdens het opstarten van de
computer verschijnt gedurende 3 seconden de tekst; 'Druk op F10 om het herstellen te starten';. Druk op
F10 en ga naar stap 1 hieronder.
[b]Als deze tekst bij het opstarten van de computer niet wordt weergegeven dan kunt u de recovery procedure
vanaf uw zelfgemaakte CD's of DVD opstarten.[/b][/quote]
Dus wat Jaspervh, Erwin_w en ik al zeiden: Als je die partition nog gewoon hebt (en werkt gewoon) moet je een melding krijgen en anders is er gewoon iets mis.
Wat je kan doen is:
- Je recovery partition benaderen en je Windows herstellen
- Je recovery cd/dvd erin doen en de aanwijzingen volgen (als je die hebt)
- Windows cd erin doen en Windows XP opnieuw installeren met de licensiecode achter/naast op je pc. Vraag anders de cd aan je buurman/familie/whatever.
- Lukt dit bovenstaande om wat voor redenen allemaal niet, kan je hun altijd nog benaderen om het voor je te doen (of andere service met betrekking hier tot).
(Evt. moet je nog in je BIOS goedzetten dat je wil booten vanaf cd/dvd)
Succes(Y)