Je kan op de website van UPC een complete handleiding vinden waarin dit alles netjes wordt uitgelegd, ook met plaatjes.
Hier heb je de goede installatiehandleiding, laat dit je vader maar eens zien.
In principe is het zo:
1. kabelaansluiting in de muur, hierop wordt een splitter geplaatst met drie uitgangen tw. 1. TV, 2. Radio en 3. internet
2. Uitgangen 1 en 2 lijken mij overduidelijk
3. op uitgang 3 komt de modem van UPC te zitten, op deze modem zitten de aansluitingen voor de telefoon en de UTP-aansluiting.
4. Op de UTP komt dan eventueel een router of direct de pc, als je de router gebruikt kan je vanuit de router weer naar een DLAN-adapter.
5. De overige DLAN-adapters kan je dan overal in huis plaatsen.
Lees de handleiding maar eens door, brengt veel verheldering.
30 augustus 2009 21:48
davy16
Je kan beter geen UPC nemen!
UPC internet is nooit de echte download + Upload snelheid.
ik haal al 3dagen niet hoger dan de 15 mbit (heb via upc 30)
31 augustus 2009 15:15
erwin_w
Davy16, dat is wel erg kort door de bocht h?.
Internet via kabel is altijd nog stabieler dan via ADSL, bij de laatste heb je meer verlies dan kabel.
Het is bekend dat de laatste tijd UPC de verbinding aan het knijpen is (lees enkele berichten terug naar een post van mij) en dat gebeurt dus voornamelijk tussen 12:00 en 0:00 uur.
Ik had ook een lage snelheid maar dat bleek aan Malware te liggen (staat ook ergens in dit topic)
Ik haal nu ca. 25Mb download en 3Mb download (verlies heb je altijd wel iets)
Lijkt mij dat je wat verder moet gaan kijken dan alleen maar schrijven dat je beter geen UPC kan nemen.
[quote=137680]
Dan is je router niet snel genoeg....
01 september 2009 18:15
erwin_w
Het heeft natuurlijk met veel factoren te maken zoals bv.:
- Modem: boven de 30Mb van fiberpower heb je een nieuwe modem van UPC nodig, tot 30Mb kan je de bestaande modem behouden.
- Bekabeling in huis, slecht kabels geeft slechte verbinding
- Software, gebruik je bv. Malware schakel dan de IP-bescherming uit. Ik heb contact gehad met de helpdesk van Malware en dit probleem gaan ze z.s.m. verhelpen maar was bekend.
- Draadloos, kan vele oorzaken hebben als de verbinding slecht is zoals bv. kanaal van de router, invloeden van andere apparatuur en wanden,vloeren.
- UPC zelf, ze knijpen de boel, check de site van Coax en Chelloo.com maar eens.
En zo kunnen er meerdere redenen zijn van een lage/slechte verbinding verbinding.
01 september 2009 18:35
davy16
Dat klopt en daarom zeg ik netjes dat het beter is dat je het nog niet neemt!
Zo, ik ben zover, gisteren heeft m'n vader UPC FiberPower 30 gekocht en we kregen al direct een draadloze router mee.
Mijn vraag: Hoelang duurt het voordat UPC FiberPower is aangesloten?
Want de router/modem (hoe je het wilt noemen) is ge?nstalleerd, het draadloos netwerk is ook actief, maar internet is nog niet aangesloten (internetkabel zit er wil in en is correct ge?nstalleerd).
Greetz
26 oktober 2009 15:06
erwin_w
Dit kan zeer snel gaan, als het goed is zou er op de UPC-brief vermeld moeten staan wanneer de verbinding actief zou moeten zijn.
De kans bestaat zelfs, maar dat is bij jullie niet het geval blijkt, dat de verbinding al actief is voordat je alles aan had gesloten.
Binnen ??n week zou de verbinding al actief moeten zijn.
26 oktober 2009 15:17
reinout95
Ok. Bedankt! Hierbij is mijn vraag opgelost!\
EDIT: inmiddels doet hij het, ik gebruik nu 2 routers, 1 van mn oude provider en de andere van UPC. Die van UPC heeft geen snelheid van 30 mb maar van slechts 0,5 mb. Maar ik heb geduld, ik wacht maximaal 1 week, als het dan nog niet 30 mb is (geweest) dan bel ik UPC.